هزینه کاشت دندان

هزینه انواع ایمپلنت (کاشت) دندان: فوری، کامل، فک بالا و پایین

معمولا هنگامی که بیماران با مطب ما تماس میگیرند اولین سوالی که میپرسند مربوط به هزینه ی ایمپلنت دندان است.

سوالات در مورد هزینه ی ایمپلنت دندان بیشتر از سوالات مربوط به درد بعد از جراحی یا حتی میزان موفقیت ایمپلنت دندان است.

ما هم متوجه تامین هزینه های زندگی هستیم و میدانیم که رفع همه نیازهای زندگی چقدر میتواند سخت باشد. با این حال ایمپلنت های دندانی ممکن است کم هزینه تر از آن چیزی باشند که فکر میکنید. قبل از پرداختن به هزینه میخواهیم به شما توصیه کنیم که به هزینه های ایمپلنت دندان به عنوان یک سرمایه گزاری نگاه کنید.

ایمپلنت دندان یک سرمایه گذاری است


ایمپلنت های دندانی در ظاهر بسیار پر هزینه به نظر میرسند به خصوص زمانی که با سایر روش های درمانی جایگزین مقایسه میشوند. پروتز ها و بریج ها که دو روش جایگزین برای ایمپلنت ها هستند معمولا هر ۵ تا ۱۰ سال یکبار باید تعمیر یا تعویض شوند. هزینه ی این نگهداری منظم ممکن است به سرعت از هزینه های ایمپلنت که میتواند دائمی باشد (درصورتی که به درستی از آنها مراقبت کنید) بیشتر شود. ایمپلنت ها از تحلیل رفتن استخوان فک جلوگیری میکنند اما پروتز ها و بریج این ویژگی را ندارند.

مشکلات فک میتواند روی چهره شما تاثیر گذار باشد. علاوه بر این تحلیل رفتن فک باعث لق شدن سایر دندان های شما میشود. استخوان فک ریشه دندان ها را در جای خود نگه میدارد. با از بین رفتن فک سایر دندان ها هم از بین میروند. بنابراین به شما توصیه میکنیم که به ایمپلنت های دندانی به عنوان یک سرمایه گذاری نگاه کنید.

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید :  اقدامات پیش از کاشت ایمپلنت دندان

 

هزینه ایمپلنت های دندانی چقدر خواهد بود؟


 

هزینه ایمپلنت های دندانی

روش های کاشت دندان یکسان نیستند به همین دلیل هزینه ها همیشه متفاوت هستند. روش های ایمپلنت روند پیچیده ای دارند و هر روش بخش های متعددی دارد که هر کدام هزینه های متفاوتی دارند.

هزینه ایمپلنت یک دندان

ایمپلنت تنها یک پیچ فلزی یا سرامیکی است که به استخوان فک وصل میشود. علاوه بر این شما به یک اباتمنت (قسمتی که تاج را به ایمپلنت وصل میکند) و خود تاج نیاز دارید که هر کدام از این ها هزینه ی جداگانه دارند.

بسیاری از بیماران به لیفت سینوسی یا پیوند استخوان هم نیاز دارند تا امکان ثابت ماندن ایمپلنت وجود داشته باشد. این اقدامات هم هزینه های جداگانه خود را دارند. با توجه به نوع ایمپلنت و متغیر بودن هزینه ها برای اطلاع از قیمتها با مطب تماس بگیرید.

هزینه ایمپلنت چند دندان

اگر برای بیشتر از یک دندان به ایمپلنت نیاز دارید و آن دندان ها درکنار یکدیگر قرار دارند هزینه های شما افزایش میابد.

به عنوان مثال برای سه یا چهار دندان که کنار هم قرار دارند ممکن است بتوانید از یک بریج و دو ایمپلنت استفاده کنید که در این صورت هزینه های کلی کاهش می یابد. با توجه به اینکه دو ایمپلنت میتوانند سه یا چهار دندان مجاور را پوشش دهند هزینه ی کمتری نسبت به چهار ایمپلنت جداگانه دارد.

 

هزینه ایمپلنت تمام دندان ها

با توجه به اینکه روش های متفاوتی برای جایگزینی کل دندان ها وجود دارد هزینه ها هم متفاوت خواهد بود.

پرهزینه ترین روش برای جایگزین کردن دندان ها به صورت جداگانه است. این روش راحت ترین روش است و به دندانپزشک این امکان را میدهد تا برخی از دندان های موجود سالم را در جای خود نگه دارد. این گزینه معمولا ۹۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان هزینه دارد.

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید :  ایمپلنت دندان جلو | مزایا، روش انجام و معایب + هزینه

یک روش کم هزینه تر پروتزهای ایمپلنتی است که در آن دو قوس کامل از دندان مصنوعی جایگزین دندان های طبیعی بالا و پایین میشوند (بعد از برداشتن دندان های باقی مانده). قوس به چهار تا شش ایمپلنت هر کدام در فک بالا و پایین متصل میشود. این روش با نام تجاری All-on-4 شناخته میشود.

هزینه ایمپلنت فوری

هزینه ی ایمپلنت فوری دندان بیشتر است چون کاشت ایمپلنت های فوری راحت تر است. هزینه ی کاشت یک دندان در یک جلسه با توجه به نوع ایمپلنت و شرایط بیمار متغیر است. میتوانید برای اطلاع از قیمت ها با مطب تماس بگیرید.

هزینه های اضافی ایمپلنت های دندانی


حتما درباره هزینه ها با دندانپزشکتان صحبت کنید. دنداپزشک میتواند از قبل شما را از کل هزینه ها آگاه کند.

عوامل موثر در هزینه ی نهایی کاشت دندان  عبارتند از:

  • معاینه ی کامل دندان ها شامل تصویربرداری سه بعدی
  • کشیدن دندان های آسیب دیده در صورت لزوم
  • نصب ایمپلنت (های) دندان
  • نصب بست های فلزی
  • ساخت تاج دندان
  • قرار دادن تاج

هزینه ی هر مرحله به دندانپزشک بستگی دارد. برخی از مطب های دندانپزشکی  اسکن کامپیوتری را رایگان برای شما انجام میدهند (این اسکن نشان میدهد که آیا شما میتوانید ایمپلنت دندان انجام دهید یا خیر)

 

آیا بیمه هزینه ایمپلنت های دندانی را پوشش میدهد؟


 

پوشش هزینه های ایمپلنت توسط بیمه

معمولا شرکت های بیمه هزینه ی ایمپلنت های دندانی را پوشش نمیدهند. اما ممکن است برخی شرکت های بیمه هزینه ی جزئی را برای تاج ایمپلنت پوشش دهند.

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید :  اثرات سیگار بر سلامت دهان و دندان

حتی با وجود اینکه ایمپلنت های دندانی به دلیل کارایی غالب آنها محبوبیت پیدا میکنند اما شرکت های بیمه هنوز هم آن ها را یک روش انتخابی میدانند.

 

نحوه تعیین هزینه های دقیق ایمپلنت های دندانی 


همانطور که قبلا اشاره کردیم کل هزینه ی ایمپلنت های دندانی به وضعیت بیمار بستگی دارد و برای همه یکسان نیست. برخی به ایمپلنت های تک نیاز دارند اما ممکن است برخی دیگر  به قوس کامل نیاز داشته باشند. علاوه بر این ویژگی های فیزیکی دهان هر بیمار در نوع درمان و هزینه ی آن تاثیر گذار است.

بهترین راه برای اطلاع از هزینه های ایمپلنت مشاوره اولیه با دندانپزشکان است. دندانپزشکان در جلسه مشاوره از تصویر اسکن سه بعدی برای تعیین تراکم استخوان استفاده میکنند تا مشخص شود که آیا شما کاندید خوبی برای ایمپلنت فوری هستید یا اینکه قبل از کاشت ایمپلنت به پیوند اضافی نیاز دارید.

پس از مشاوره به طور دقیق متوجه میشوید که باید چه کاری انجام دهید و کل هزیه های درمان شما چقدر خواهد بود.

لطفا برای هماهنگی و تعیین وقت ویزیت با مطب تماس بگیرید. 02188562395

منبع : hakimdc.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Cresta Help Chat
Send via WhatsApp