ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری بعد از کشیدن دندان | بررسی سیستماتیک

فواید و مزایای ایمپلنت فوری هم متوجه دندانپزشکان است و هم بیماران. گذاشتن این ایمپلنت ها تعداد مراجعت کمی میخواهد و در مقایسه با روش های دیگر جایگزین، مدت زمان بسیار کمی لازم دارند.

ایمپلنت فوری یا یک روزه یک روش کاشت ایمپلنت است که به منظور جایگزین کردن دندان های از دست رفته و شکسته مورد استفاده قرار می گیرد. پایه های ایمپلنت شبیه ریشه دندان های طبیعی در استخوان فک عمل کرده و پایه بسیار مستحکمی برای سوار کردن تاج های دندانی که ظاهری شبیه دندانهای طبیعی دارند؛ بوجود می‌آورد.

ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری چیست؟

به کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت به صورت همزمان ایمپلنت فوری میگویند. در این حالت گفته میشود که مراحل ایمپلنت فوری در یک روز انجام شده است.

با وجود پیشرفت علم و تولید مواد جدید توسط تکنولوژی پیشرفته امروزی، این امکان بوجود آمده که همزمان با کشیدن دندان جراحی ایمپلنت نیز انجام شود که به آن ایمپلنت فوری (کارگذاری ایمپلنت به جای دندان در همان لحظه کشیدن ) گفته میشود.

ایمپلنت فوری فرق اساسی با ایمپلنت دندان ندارد و دقیقا مشابه تمام ایمپلنتهای دیگر هستند. علت این نوع نامگذاری به خاطر زمان ایمپلنت فوری است. اگر فرآیند کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت همزمان انجام شود یعنی اول دندان را بکشیم و بعد فوری ایمپلنت بگذاریم، به این نوع عمل ایمپلنت فوری میگوییم. در واقع منظورمان فقط و فقط زمان کاشت ایمپلنت است.

ایمپلنت یک روزه یا جایگذاری فوری روشی است که در آن ایمپلنت و دندان جایگزین به طور همزمان جایگذاری می‌شوند، نه اینکه بین مرحله‌ی اول و دوم سه تا شش ماه فاصله باشد (مثل ایمپلنت معمولی). این فرآیند فوری که در اصطلاح دندانپزشکی به‌ عنوان «بارگذاری فوری» شناخته می‌شود بدین معنا است که می‌توانید در مدت زمان حدود‌ یک ساعت ‌یک دندان جدید بدست آورید.
برای بیمارانی که دندانشان شکسته است‌ یا در شرف از دست دادن دندان هستند، قراردادن ایمپلنت به ‌صورت فوری گزینه‌ی مناسبی برای جایگزینی دندان است. می‌دانیم که هیچ‌کس نمی‌خواهد بدون دندان باشد و ایمپلنت‌های فوری ‌یک راه حل سریع، مقرون به صرفه و با دوام ارائه می‌دهند.

ایمپلنت فوری

بهترین دکتر ایمپلنت فوری در تهران

ایمپلنت فوری (Fresh Socket Implant) روشی نوین در علم دندانپزشکی می باشد و بیشتر برای دندان های جلو که در زیبایی چهره اهمیت بسیاری دارد و نیاز به جایگزینی فوری دارد استفاده می شود تا نگرانی برای بی دندانی نداشته باشیم. در صورتیکه طبق صلاحدید متخصص ایمپلنت استخوان فک از سلامت کافی برخوردار باشد می توان کاشت دندان را در یک جلسه انجام دهیم. برای انجام ایمپلنت یک روزه در تهران دو نکته مهم را باید حتما مد نظر داشت تا ایمپنت دندان سریع و با موفقیت انجام گیرد:

۱برند ایمپلنت: نوع برند ایمپلنت برای ایمپلنت فوری بسیار حائز اهمیت است.

۲تجربه و تخصص ایمپلنتولوژیست: ایمپلنت فوری یک کار کاملا تخصصی میباشد و باید توسط متخصص ایمپلنت خوب انجام شود.

بهترین دکتر ایمپلنت فوری کیست

بهترین دکتر ایمپلنت فوری در تهران بعد از گذراندن دوره دندانپزشكي عمومي وارد دوره تخصص شده و بصورت تخصصي ادامه تحصيل مي دهد،  متخصص جراحي فك و صورت يكي از اين تخصص ها مي باشد  كه حدود پنج تا شش سال بعد از سپري كردن دوره حدودا شش ساله دندانپزشكي عمومي ادامه دارد.

بهترین دکتر ایمپلنت فوری بلافاصله پس از عمل جراحی خارج کردن دندان، داخل ساکت دندان جایگذاری می کند تا عمل جوش خوردن استخوان با ایمپلنت صورت بگیرد و در این روش  پس از جراحی ایمپلنت،در همان روز تاج موقتیروی ایمپلنت  قرار داده می شود و در مدت جوش خوردن استخوان باقی می ماند که زیبایی لبخند با این روکش موقت از روز اول جراحی تامین میشود. سپس در پایان دوره التیام یا جوش خوردن، دندان موقتی با تاج دائمی جایگزین می شود.در این روش ( ایمپلنت فوری) بیمار هیچ روزی بدون دندان نمی ماند.

در روش معمولی کاشت ایمپلنت دندان پس از کشیدن دندان باید موقتاً از دندان مصنوعی یا بریج دندان استفاده کنید و یا حتی جای آن را خالی بگذارید تا زمانی که محل کشیدن دندان التیام پیدا کند. سپس پایه ایمپلنتدر استخوان فک کاشته می‌شود و باز هم باید چند ماه منتظر بمانید تا زمانی که ایمپلنت دندان آماده دریافت روکش شود. بنابراین ممکن است چهار تا شش ماه جای دندانتان خالی بماند و نتوانید ازایمپلنت خود استفاده کنید. اما با روشکاشت ایمپلنت فوری دندان توسط بهترین دکتر ایمپلنت فوری این محدودیت‌ها برطرف شده است. به این معنی که پس از کشیدن دندان می‌توانید بلافاصله ایمپلنتکاشت و در همان جلسه روکش موقتی بر روی آن نصب کنید.

راهنمای انتخاب بهترین دکتر ایمپلنت فوری در تهران

بهترین دکتر ایمپلنت فوری در تهران باید شهرت خوب داشته باشد و توانسته باشد رضایت بیماران خود جلب کرده باشد. تحصیلات مرتبط داشته باشد و اطلاعات بالایی در زمینه ایمپلنت های دندان داشته باشد. به اصول علم زیبا شناسی آگاه بوده و بتواند بهترین ها را به بیمار خود پیشنهاد دهد. صبور باشد و تمامی نکات مربوط به اقدامات قبل و بعد از ایمپلنت دندان را به بیمار بگوید تا با رعایت آن ها نتیجه ایده آلی را به دست آورد. زمان کافی برای معاینه دندان های بیمار بگذارد.

مراحل ایمپلنت فوری

از شرایط ایمپلنت فوری داشتن یک دندان طبیعی است که دیگر به آن نیازی نداریم! به عنوان مثال دندان ممکن است شکسته باشد، حفره داشته باشد، مرده باشد و یا ظاهر بسیار زشتی داشته باشد. ما این دندان را عصب کشی میکنیم و آن را از جای خود در میاوریم طوری که دیگر به این دندان هیچ کاری نداریم. دندانی که ما کشیدیم یک جای خالی نسبتا عمیق دارد که باید پر شود. ما یک پایه ایمپلنت را بر میداریم و داخل این حفره قرار میدهیم. تجربیات ما ثابت کرده که کاشت ایمپلنت دقیقا بعد از کشیدن دندان بسیار موثر و مفید است و نتیجه جراحی های اینچنینی موفق تر از ایمپلنت های غیر فوری است.

قدم به قدم کاشت ایمپلنت فوری به صورت زیر است:

  • پس از معاینه و جمع‌آوری اطلاعات لازم مانند عکس اشعه ایکس از دندان ها و فک ها, در صورتی که شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت را داشته باشید، دهان تان بی حس می شود تا آماده جراحی ایمپلنت دندان شوید.
  • لثه برش می خورد یا با پانچ سوراخ می شود تا روی استخوان باز شود.
  • با دریل دندانپزشکی سوراخ کوچکی در استخوان فک در محل تعیین شده ایجاد می شود. این سوراخ به تدریج با مته های مختلف بزرگتر می شود تا به ابعاد ایمپلنت دندان برسد.
  • ایمپلنت دندان که شبیه به یک پیچ کوچک و باریک است در داخل این سوراخ جای می‌گیرد.
  • پس از اتصال قطعه واسطه‌ ای به نام اباتمنت بر روی ایمپلنت، از ایمپلنت و سطح لثه قالب گیری می شود تا روکش دندان متناسب، برای شما ساخته شود.
  • سپس روکش که معمولا با دستگاههای دیجیتالی فورا طراحی و ساخته می شود، بر روی آن نصب می‌شود.
  • لثه بسته شده و در صورت لزوم بخیه می خورد تا اطراف ایمپلنت را بگیرد.
به منظور کاشت ایمپلنت یک روزه، پیش از هر چیز دندانپزشک در مطب دندانپزشکی ابتدا چند تست تشخیصی مانند اشعه ایکس CT اسکن و عکسبرداری از دهان و دندان های شما انجام می دهد. نتایج این تست ها به دندانپزشک این امکان را می دهد که نحوه عمل جراحی شما را برنامه ریزی کنند.
سپس ابتدا لثه شما را بی حس کرده و یا از بیهوشی کامل استفاده می کند. پس از بی‌حسی کامل مرحله کاشت عمل جراحی شروع می شود. جراح با داشتن یک راهنما، پایه ایمپلنت را در استخوان فک شما می کارد که یک عمل جراحی سریع است. پس از اتمام عمل جراحی، تاج دندانی موقتی که با استفاده از طراحی های کامپیوتری آماده شده روی پایه سوار می شود.
دندان معیوبی که به ایمپلنت فوری نیاز داشته باشد به این صورت است که ممکن است دندان مرده یا شکسته باشد و یا دارای ظاهر نامطلوبی باشد که به هر دلیلی باید کشیده شود. ابتدا در مرحله اول باید دندان مورد نظر عصب کشی شود و بعد آن را از محل خود خارج کنیم. دندان کشیده شده دارای حفره عمیقی است که باید جای خالی آن پر شود. در مرحله بعد پایه تیتانیومی ایمپلنت، در درون حفره و جای خالی دندان کشیده شده، قرار داده میشود. برای جوش خوردن پایه ایمپلنت در درون استخوان فک چند ماه زمان لازم است و بعد از آن فرآیند قالب گیری و روکش ایمپلنت آغاز میشود. کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت فوری یکی از موفقیت آمیز ترین روش ها در ایمپلنت است.
ایمپلنت فوری

مزایای استفاده از ایمپلنت فوری

کوتاه شدن دوره درمان ایمپلنت : کل مراحل کاشت ایمپلنت دندان در این روش  نسبت به روش عادی ایمپلنت  با فاصله زمانی اندکی صورت میگیرد. در روش عادی زمان لازم برای قرار دادن تاج بر روی ایمپلنتگاها 6 ماه است.

کاهش تعداد جراحی های لازم برای ایمپلنت : ایمپلنت و تاج همه با یک عمل جراحی در جای خود قرار میگیرند و مانند روش عادی احتیاجی به جراحی مجدد بعد از چند ماه برای قرار دادن تاج روی ایمپلنتنیست.

هماهنگی بهتر تاج و لثه : در روش مرسوم ایمپلنت، هیلینگ کپ استوانه ای بر روی ایمپلنتی که تازه کاشته شده است قرار میگیرد تا بافت لثه را شکل دهد. در ایمپلنت فوری بافت لثه را با تاج موقتی می توان شکل داد که از نظر شکل بیشتر به تاج دائمی شباهت دارد بنابراین بافت لثه با تاج دائمی هماهنگی بیشتری دارد و نتیجه کار از نظر زیبایی بهتر خواهد بود.

نگهداری ارتفاع و ضخامت استخوان: نگهداری ارتفاع و ضخامت استخوان بعد از خروج دندان از نظر زیبایی و موفقیت درمان ایمپلنت اهمیت دارد.

افزایش اعتماد به نفس بیمار با ایمپلنت فوری یکروزه: از دست دادن دندان در نواحی قدامی برای بسیاری از افراد واقعه ای ناگوار است. با ایمپلنت فوری یکروزهامکان جایگذاری دندان از دست رفته بلافاصله بعد از، از دست دادن دندان وجود دارد.

درد و تورم کمتر : در روشایمپلنت فوریتعداد جراحی کاهش می یابد و به تناسب درد و ناراحتی بیمار کمتر است.

زیبایی بیشتر: در روش ایمپلنت فوری تحلیل استخوان و لثه کمتر است و به همین دلیل زیبایی این روش بیشتر میباشد.

معایب ایمپلنت فوری

در روش ایمپلنت فوری دندان، دو عیب عمده وجود دارد:

  • در این روش به همکاری جراح و دندانپزشک ترمیمی نیاز است، مگر آنکه هردوی این کارها را یک نفر انجام دهد.
  • آماده‌سازی اباتمنت محکم و همرنگ دندان در زمان کاشت ایمپلنت دندان تا حدودی دشوار است.

اولین مورد از معایب این روش این است که همه بیماران کاندیدای خوبی برای انجام کاشت ایمپلنت فوری نیستند. افرادی هستند که روش ایمپلنت فوری برای آنها مناسب نبوده و مجبورند از روش ایمپلنت معمولی استفاده کنند. دومین عیب این روش در واقع هماهنگی بین جراح عمومی و دندانپزشک می‌باشد. در واقع برای کاشت ایمپلنت‌های فوری در دهان نیاز به تیم پزشکی می‌باشد و یک فرد به تنهایی نمی‌تواند از عهده انجام آن برآید. هماهنگی بین اعضای تیم پزشکی ممکن است کمی پیچیده و یا دست و پا گیر باشد.

ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری در تهران

ایمپلنت دندان یکی از شگفت انگیزترین اتفاقاتی است که در علم دندانپزشکی رخ داد. شاید انسان‌هایی که در ده‌ها و صدها سال پیش زندگی می‌کردند، نمی‌توانستند تصور کنند که دندان‌های خراب و از دسته رفته، جایگزین دارند؛ آن هم نه یک جایگزین مصنوعی و آزار دهنده! بلکه جایگزینی که به طور کامل با دندان‌های طبیعی انسان سازگاری دارد و در صورت مراقبت صحیح، تا سال‌های سال به عنوان یک دندان طبیعی نقش آفرینی خواهد کرد.

ایمپلنت دندان از یک پایه محکم و مقاوم از جنس تیتانیوم خالص ساخته شده است. این میله باریک با یک جراحی کوچک درون استخوان فک قرار می‌گیرد و پس از آن که سازگاری کامل اتفاق افتاد، بر روی آن تاج دندان را نصب می‌نمایند و به این صورت یک دندان طبیعی، زیبا و مقاوم به جای دندان از دسته رفته کاشته می شود.

ایمپلنت فوری یک روش جایگزینی دندان و کاشت آن در دهان  به جای دندان از دست رفته میباشد این دندان کاشته شده کاملا مشابه دندان اصلی است و هیچ تفاوتی در کارایی آن وجود ندارد

در مراحل خدمات کاشت فوری دندان در تهران یک قطعه فلزی داخل لثه کاشته میشود و پس از آن از طریق یک روکش با جنس مقاوم وکاملا سازگار با بافت بدن  پوشانده میشود.

در مراحل نصب ایمپلنت فوری به هیچ عنوان نیاز به تراشیدن دندان مجاور نخواهد بود .

مراکز زیادی در تهران خدمات ایمپلنت فوری در تهران را انجام میدهند اما از این این مراکز تفاوت در نوع ایمپلنت در تهران و شناخت بهترین مرکز ایمپلنت در تهران یکی از دغدغه های زیباجویان میباشد در کلینیک های مختلف بسته به نوع مواد مصرفی و توانایی کلینیک خدمات ایمپلنت فوری در تهران با قیمت های مختلفی انجام میشود. یکی از برترین مراکزی که خدمات ایمپلنت فوری در تهران را با بالاترین کیفیت انحام میدهد کلینیک تخصصی دندانپزشکی غرب تهران است.

نکات مهم قبل از انجام ایمپلنت فوری

عوامل مهمی هستند که که در کاشت دندان فوری و شرایط ایمپلنت فوری تاثیر دارند:
  • انتخاب شرایط درست بیمار زیرا شرایط هر فردی نمیتواند برای ایمپلنت فوری گزینه مناسبی باشد.
  • کیفیت استخوان فک باید دارای شرایط خوبی باشد و تراکم استخوان و ارتفاع لازم را برای جایگذاری پایه ایمپلنت را داشته باشد.
  • فرد دارای شرایط جسمی و روحی مناسبی باشدو
  • انجام مراقبت های لازم برای جوش خوردن استخوان فک توسط خود شخص الزامی است.

ایمپلنت فوری

قیمت ایمپلنت فوری

قیمت ایمپلنت فوری در کلینیک های مختلف با توجه به نوع ارائه خدمات و توع مواد مصرفی متفاوت است. در واقع یکی از موارد تعیین کننده در قیمت ایمپلنت فوری همان نوع مواد مصرفی میباشد که در پروسه ی ایمپلنت استفاده میشود.در کلینیک دکتر وحید دهقان از بهترین مواد مصرفی با کیفیت عالی  استفاده میشود لازم به ذکر است در صورت درخواست بیمار برای بیهوشی میتوان از ایمپلنت فوری با بیهوشی استفاده نمون که بیمار با خیال آسوده از خدمات  استفاه کند.قیمت ایمپلنت فوری بسته به تعداد دندان میتواند میتواند مشخص باشد همچنین ممکن است بعد از بررسی فک و صورت پزشک اقدام به جراحی فک و صورت نماید تا لئه و فک مناسب ایمپلنت و کاشت دندان شود اما لازم به ذکر است در حالت کلی قیمت ایمپلنت کامل بسیار کمتر از قیمت ایمپلنت یک واحد دندان است.

کدام نوع درمان برای افراد بهتر است؟ ایمپلنت فوری یا معمولی ؟

تیم کاشت ایمپلنت (که اغلب شامل دندانپزشک، پریودنتیست یا جراح دهان و تکنسین آزمایشگاه دندان می‌باشد) بر اساس وضعیت فردی بیمار روش مناسب برای ایجاد ایمپلنت ارائه می‌دهند. به طور کلی، به افرادی که لثه یا بافت استخوانی نازک‌تری دارند (چه به دلیل عوامل ژنتیکی و چه ناشی از یک وضعیت پزشکی) بهتر است از روش‌های چند مرحله‌ای استفاده کنند. در این روش به دلیل نازک و حساس بودن بافت لثه، بین کشیدن دندان پوسیده و جایگذاری ایمپلنت فاصله زمانی ایجاد می‌شود. همچنین افرادی که صفحه لثه آنها نا متقارن است (صفحه لثه نامتقارن به حالتی گفته می‌شود که خط لثه روی لبخند ناهموار و ناصاف باشد) نیز باید از روش‌های چند مرحله‌ای استفاده کنند. اما اگر فرد هیچ کدام از شرایط گفته شده را نداشته باشد، می‌تواند از روش ایمپلنت فوری استفاده کند و به محض خارج شدن دندان‌های پوسیده، ایمپلنت درون لثه کاشته شود.

نکته مهم در استفاده از ایمپلنت‌های فوری این است که برای اجرای این روش نیاز است که لثه هنگام خارج کردن دندان آسیب دیده دچار پارگی و بخیه نگردد.

ایمپلنت فوری یکی از روش‌های درمانی مناسب جایگزینی دندان از دست رفته می‌باشد. در این روش درمانی پس از کشیدن دندان،  دندان در استخوان فک قرار خواهد گرفت و جایگزین دندان از دست رفته خواهد شد. با استفاده از این روش درمانی می‌توان در مدت زمان بسیار کوتاه و به راحتی دندان از دست رفته را جایگزین کرد. بر اساس گزارشات به دست آمده از این روش درمان، اکثر افرادی که آن را تجربه کرده‌اند از نتیجه کار راضی بوده‌اند.

لینک کوتاه : https://b2n.ir/d14900

مطب دندانپزشکی غرب تهران با بهره مندی از متخصصین با تجربه در ایمپلنت فوری آماده خدمات رسانی به شما هموطنان عزیز است. لطفا برای تعیین وقت، ویزیت بیمار، کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید. 

3 دیدگاه دربارهٔ «ایمپلنت فوری بعد از کشیدن دندان | بررسی سیستماتیک»

  1. بازتاب: درمان آبسه دندان و لثه | هزینه – مطب دندانپزشکی غرب تهران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Cresta Help Chat
Send via WhatsApp