متن دلخواه خود را اینجا بنویسید
  • Info@drsojodi.com

درمان ریشه

یکی از شایعترین بیماری ها عفونت دندان است که باعث درد فروان برای بیمار می شود و تنها درمان آن عصب کشی یا درمان ریشه است. در این درمان باید در مرحله اول فشار را از ناحیه پالپ دندان کم کرد، که خود کم کردن فشار و پانسمان دندان یک جلسه طول می کشد. ایمپلنت دندان و جراحی لثه باعث بهبود وضعیت دندان می شود.

درمان ریشه

مرحله دوم: بعد از خالی کردن میکروب ها و تمیز کردن دندان، ما دسترسی به کانال های ریشه پیدا می کنیم. این کانال ها باید کاملا تمیز شده و از هرگونه میکروب یا باکتری خالی گردد و کانال ها را فرم دهیم. بعد انجام این مراحل دندان آماده پر کردن است.

در این مرحله اقدام می کنیم به پر کردن دندان با موادی به نام گوتا پرکا که مخصوص پر کردن دندان است. این مواد سازگاری کامل با آناتومی انسان دارد و قابل مشاهده در رادیگرافی است و کاملا قابل شکل پذیری و فرم دهی هستند.

شما در این مرحله دوبار اقدام به رادیوگرافی می کنید تا کاملا از پر شدن کانال ها مطمئن شویم. اگر ریشه کاملا پر نشود باعث شکستن دندان می شود. برای همین پر کردن دندان کامل دندان به جلسه بعد موکول می شود تا از پر شدن کامل ریشه مطمئن شویم.

مرحله آخر ترمیم تاج دندان است که اگر با دقت کامل صورت نگیرد باعث شکسته شدن دندان می شود به دلیل اینکه دندان خشک شده و به اصطلاح دندان مرده می شود.

بیماران زیادی به مرکز ما مراجعه شدن که بر اثر عدم دقت لازم در گذاشتن روکش دندان، دندان آنها شکسته شده و دندان در نهایت کشیده شده است.

ایمپلنت دندان و جراحی لثه

اشتراک گذاری :