ایمپلنت فوری

شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت دندان

شرایط کاشت ایمپلنت دندان : اگر قصد کاشت ایمپلنت دندان دارید اول باید بدانید آیا شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت دندان را دارید یا نه. به طور کلی بیشتر مردم میتوانند این درمان را انجام بدهند اگر چه برخی ممکن است لازم باشد ابتدا با برخی درمان های جانبی، آمادگی های لازم را کسب کنند.

ایمپلنت دندان قرار است جایگزین یک یا چند دندان شود. از ایمپلنت میتوان به عنوان بریج یا پایه دندان مصنوعی ثابت یا غیر ثابت استفاده کرد. قبل از تصمیم گرفتن برای کاشت ایمپلنت ابتدا موارد زیر ارزیابی میشود. در جلسه اول که برای مشاوره مراجعه میکنید، معاینه کامل دهان و بررسی های بیشتر مثل عکس پرتوی ایکس از دهان انجام میشود. مهمترین مواردی که باید برای کاشت ایمپلنت داشته باشید تا احتمال موفقیت درمان زیاد باشد، به صورت زیر است.

[siteorigin_widget class=”WP_Widget_Media_Video”][/siteorigin_widget]

تراکم و حجم استخوان فک

از آنجایی که ایمپلنت در داخل استخوان فک قرار گرفته و به آن جوش میخورد تا پی محکمی برای نگه داشتن تاج مصنوعی دندان که ممکن است روکش یا هر پروتز دیگری باشد ایجاد نماید، باید تراکم و حجم استخوان فک برای پشتیبانی آن مناسب باشد. این شرط برای موفقیت درمان ایمپلنت بسیار حائز اهمیت است. در افرادی که به دلیل سن بالا، سن پایین، بیماری، سپری شدن مدت زمان زیاد از کشیدن دندان یا هر علت دیگر استخوان فک تراکم پایینی دارد نمیتوان عمل کاشت ایمپلنت را انجام داد. اما در صورتی که فرد شرایط دیگر را داشته باشد میتوان با پیوند استخوان و یا مینی ایمپلنت به جای ایمپلنت، مشکل را حل کرد.

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید :  PRP یا پلاکت درمانی در دندانپزشکی

سلامت عمومی

از آنجایی که عمل کاشت ایمپلنت یک عمل جراحی است، باید از نظر سلامتی در وضعیت خوبی قرار داشته باشید تا با موفقیت این درمان را پشت سر بگذارید به خصوص که یک نکته مهم در موفقیت درمان، سرعت جوش خوردن ایمپلنت و التیام بافتهاست. هر چه این فرایند کندتر پیش برود، احتمال شکست درمان بیشتر میشود. افرادی که سیگار میکشند، الکل مصرف میکنند یا دیابت دارند معمولا احتمال عدم موفقیت ایمپلنت در آنها بیشتر است. علت این است که این بیماریها و مشکلات بر سلامت دهان هم تاثیر میگذارند بنابراین در صورتی که بیمار میخواهد کاشت دندان انجام بدهد باید بیماری او تحت کنترل قرار داشته باشد.

سلامت لثه

سلامت لثه یک فاکتور ضروری برای پشتیبانی دندان ایمپلنتی که به استخوان جوش خورده و همچنین زیبایی آن است. افرادی که عفونت لثه دارند ابتدا باید مشکل لثه را درمان کننده تا لثه سلامت خود را باز یابد و آمادگی التیام سریع و در بر گرفتن ایمپلنت را داشته باشد. افرادی که احتمال بیماری لثه در آنها زیاد است اغلب با شکست درمان ایمپلنت مواجه میشوند. اگر لثه اطراف ایمپلنت دچار عفونت شود، ممکن است عفونت به بافتهای زیرین و استخوان رسیده و باعث تحلیل رفتن آن شود. در نتیجه ایمپلنت پشتیبانی خود را از دست داده و لق میشود. در این صورت دیگر دندان ایمپلنتی قابل استفاده نیست و باید تعویض شود.

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید :  درباره ایمپلنت ساب پریوستیال چه می دانید

پایبندی به نکات بهداشتی دهان

کسی که ایمپلنت دندان میگذارد باید مراقب بهداشت دهان خود باشد. پایبندی به بهداشت روزانه و مسواک زدن و نخ دندان کشیدن مرتب و چکاپهای سالیانه دندانپزشکی برای طول عمر ایمپلنت و دندانهای طبیعی دیگر لازم است. در غیر این صورت بافتهای اطراف ایمپلنت دچار التهاب و عفونت میشوند و مشکلات جدی ایجاد میکنند.

دندان قروچه

اگر مشکل دندان قروچه دارید یا فکهای خود را به هم فشار میدهید، حتما به دندانپزشک بگویید. دندان قروچه فشار شدید و مداوم به دندانها از جمله ایمپلنت وارد میکند. مشخص شده است دندان قروچه و به هم فشردن فکها احتمال موفقیت ایمپلنت را کاهش میدهند. برای جلوگیری از صدمه دیدن دندانها میتوان از محافظ دهان شبانه استفاده کرد. در این زمینه با متخصص صحبت کنید.

چگونه مطلع شویم که شرایط کاشت ایمپلنت را داریم ؟

بهترین راه برای این که بدانید آیا شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت دندان را دارید یا نه، این است که به متخصص مجرب در زمینه ایمپلنت مراجعه کنید. او وضعیت شما را بررسی میکند و همه فاکتورهای بالا را در نظر میگیرد. همچنین موقعیت دندان در دهان نیز در تصمیم گیری مهم است. افرادی که دیابت کنترل نشده، سرطان یا پرتو درمانی در ناحیه فک داشته اند یا سیگار میکشند، الکل زیاد مصرف میکنند یا عفونت لثه کنترل نشده دارند کاندیدای خوبی برای کاشت ایمپلنت نیستند. اگر چه با وجود بیماریهای نامبرده باز هم میتوانید کاندیدای خوبی برای درمان ایمپلنت باشید. همچنین مصرف برخی داروها مثل داروهای استروئید (مانند داروهایی که درمان آسم استفاده میشوند) یا داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی میتوانند نتایج جراحی کاشت ایمپلنت را به خطر بیندازند.

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید :  رژیم غذایی بعد از ایمپلنت

2 دیدگاه دربارهٔ «شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت دندان»

1. سلام روز بخیر
      نوع و مارک ایمپلنت با توجه به شرایط و وضعیت شما پس از جلسه مشاوره تعیین میگردد.
      برای کسب اطلاعات بیشتر با مطب تماس بگیرید.
      شماره تماس:88082941