کمک! روکش های من افتاد!

کمک! روکش های من افتاد!

در موارد نادر روکش ممکن است جدا شود.

ونیرها یک درمان زیبایی دندانپزشکی محبوب هستند که ظاهر دندان های بریده، ترک خورده، شکاف دار یا لکه دار را تغییر می دهند. روکش‌های دندان – پوسته‌های بسیار نازک همرنگ دندان که به جلوی دندان‌ها چسبانده می‌شوند – با مراقبت مناسب می‌توانند تا 15 سال دوام بیاورند.

اما در موارد نادر روکش ممکن است جدا شود. اگر این اتفاق با روکش های شما بیفتد، چه باید بکنید؟ در ادامه این نوشتار با ما همراه شوید.

این را تصور کنید: سیبی را به عنوان میان وعده خریدید، سیب را گاز می‌زنید و سعی می‌کنید طعم آن را بچشید، وقتی ناگهان متوجه می‌شوید که روکش‌هایتان افتاده است!
♣ این مقاله را نیز بخوانید : ایمپلنت دندان

چرا روکش های دندان می ریزند؟

جدا شدن روکش‌ها غیرعادی است، اما گاهی اوقات ممکن است اتفاق بیفتد. روکش ها با چسب محکم باندینگ دندان روی دندان ها محکم می شوند. در بیشتر موارد، آنها به طور محکم در جای خود باقی می مانند.

هنگام افتادن روکش چه باید کرد؟

اگر روکشی افتاد، اولین عکس العمل شما ممکن است ترسیدن باشد، به اشتباه فکر کنید دندانی افتاده است. با این حال، هیچ دلیلی برای نگران شدن بی مورد وجود ندارد. روکشی که افتاده است یک اورژانس دندانپزشکی نیست. هیچ تهدید فوری یا جدی برای دندان شما وجود ندارد. با این وجود، برای ترمیم یا تعویض روکش به دندانپزشک نیاز دارید – تلاش برای انجام این کار خودتان احتمالاً با آسیب رساندن به روکش و یا دندان، اوضاع را بدتر می کند.

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید :  رژیم غذایی بعد از ایمپلنت

 

در صورت افتادن روکش مراحلی که باید انجام شود به شرح زیر است:
1-روکش جدا شده را در یک ظرف تمیز و جامد نگه دارید. دندانپزشک شما ممکن است بتواند آن را در جای خود قرار دهد.
2-در اسرع وقت با دندانپزشک خود تماس بگیرید. در حین قرار ملاقات، دندانپزشک می تواند از طریق تلفن به شما در مورد نحوه ایمن نگه داشتن دندان خود توصیه کند. ( داشتن تلفن تماس دندانپزشک ضروری است )
3-قبل از قرار ملاقات دندانپزشکی هنگام خوردن یا نوشیدن مراقب باشید. دندان به احتمال زیاد به غذاها و نوشیدنی های سرد یا گرم حساس تر شده است.
4-در صورت نیاز از واکس دندان استفاده کنید. ناراحتی ناشی از حساسیت دندان یا مینای زبر در معرض قرار گرفتن را می توان با استفاده از یک لایه نازک از موم دندان بر روی سطح دندان کاهش داد.
5-دندانپزشک شما روکش شما را تعمیر یا تعویض خواهد کرد. اگر روکش آسیب ندیده باشد، ممکن است دندانپزشک بتواند پس از تمیز کردن کامل آن را دوباره بچسباند. اگر روکش شما بریده شده یا ترک خورده باشد، دندانپزشک شما روکش جدیدی را بر روی آن قرار می دهد. این امر مستلزم حذف باقی مانده چسب از روی دندان، برداشتن قالب و پس از ساخته شدن روکش جدید، قرار دادن آن بر روی دندان شما است.

مراقبت از روکش ها

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید :  شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت دندان

می‌توانید برای اطمینان از اینکه روکش‌هایتان در جای خود باقی می‌مانند، اقداماتی را انجام دهید:

1-یک روال خوب مسواک زدن و نخ دندان کشیدن برای سلامت دهان و دندان شما و جلوگیری از افتادن روکش ها به دلیل پوسیدگی دندان ضروری است. و محدود کردن غذاهای سفت یا چسبنده خطر آسیب به روکش ها را کاهش می دهد.

2-استفاده از محافظ دهان در طول هر نوع ورزش تماسی، خطر آسیب به روکش ها و دندان های شما را به حداقل می رساند.

3-اگر تمایل دارید در خواب دندان قروچه کنید ( به هم فشار دادن یا ساییدن دندانها که به آن دندان قروچه (بروکسیسم) می گوییم، ممکن است به علت استرس و اضطراب اتفاق بیفتد اما اغلب در خواب تجربه می شود و بیشتر به علت نامناسب بودن موقعیت دندانها یا جای خالی دندان یا کجی آنها ایجاد می شود. همچنین ممکن است علت دندان قروچه، مشکلات خواب مانند وقفه تنفسی در خواب (اپنه خواب) باشد ) یک محافظ شب (محافظ دندان قروچه ) می تواند از دندان ها و روکش های شما محافظت کند.

 

♣این مقاله را نیز بخوانید : کامپوزیت ونیر

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید :  PRP یا پلاکت درمانی در دندانپزشکی

پیدا کردن دندانپزشک مناسب برای ونیرها

 

روکش‌ها معمولاً به طور ایمن به دندان‌ها چسبیده می‌مانند و لبخند بی‌نقص شما را برای سال‌ها، حتی مادام‌العمر حفظ می‌کنند.

این اتفاق به تخصص و تجارب زیاد دندانپزشک و وسائل و ابزاهایی که استفاده میکند بستگی دارد. با این حال، همچنان مهم است که از روکش های خود به درستی مراقبت کنید. بسیار مهم است که روکش های شما در وهله اول به درستی قرار داده شوند.

مطب دندانپزشکی غرب تهران با بکارگیری دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته روز دنیا و تجارب ارزنده متخصصین حوزه دندانپزشکی در خدمت هموطنان عزیزمان است.

لطفا با شماره های 88562395- 22352810 تماس بگیرید.
منبع : https://www.nofrillsdental.com/2022/02/17/what-to-do-if-your-veneers-fall-off

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Cresta Help Chat
Send via WhatsApp